Laser CO2

Laser CO2 wygładzanie zmarszczek i odmładzanie skóry

U kogo stosowany jest zabieg?

Zabieg przeznaczony jest dla skóry z bliznami potrądzikowymi, pourazowymi, skóry wiotkiej ze zmarszczkami, rozszerzonymi porami.

Na czym polega zabieg?

Promieniowanie lasera CO2 jest silnie absorbowane przez wodę, podstawowy składnik tkanek. Wnikając w skórę powoduje błyskawiczne jej podgrzanie i odparowanie – ablację. Światło lasera wytwarza strumień impulsów o mikroskopijnej średnicy, rozrzucanych równomiernie po skórze i „dziurkuje” ją tysiącami mikroskopijnych kolumn, pozostawiając wokół „kolumn oparzeń” siateczkę utworzoną z wysp zdrowej, nie uszkodzonej skóry. Dzięki temu proces leczenia rozwija się bardzo szybko i bez tworzenia widocznej rany. W czasie wykonywania zabiegu pacjenci odczuwają wzmożone uczucie ciepła, jak również małe ukłucia . Celem zminimalizowania dyskomfortu pacjenta zastosować można kremy znieczulające. Zabieg należy powtórzyć 3-5 razy, aby doprowadzić do pełnej wymiany skóry na nową. Typowa przerwa między zabiegami to 4-5 tygodni, w zależności od tego jak agresywny był poprzedni zabieg.

Efekty i korzyści

Laser CO2 wywołuje zmianę struktury skóry głęboko pod naskórkiem co warunkuje trwałą regenerację kolagenu i elastyny. Wygładzenie zmarszczek, odbudowa struktury skóry, poprawa napięcia, kolorytu, odmłodzenie.

Ciąża, laktacja, skłonność do tworzenia bliznowców, leki steroidowe, stosowanie leków światłouczulających (odstawić 10 dni przed zabiegiem), zioła: dziurawiec, nagietek, kosmetyki z retinolem A, otwarta rana na skórze w obszarze zabiegu, stosowanie retinoidów, choroba nowotworowa skóry, aktywna opryszczka.

Czas trwania zabiegu

Zabiegi trwa od 10 min do nawet 1,5 godz., w zależności od powierzchni zabiegu. Należy uwzględnić jeszcze ok. 30-40 min na znieczulenie kremem EMLA oraz na chłodzenie po zabiegu od kilku do max 45 min.

Specjalista wykonujący zabieg

lek. med. Magdalena Łuczak